Selamlar
pileli mavi elbisenin yapım aşamalarını kabataslak anlatmaya çalışıcam inşaallah
kalıbımız bu şekilde kalıbımızı çıkarıp biçtikten sonra
pile yerlerini birleştirip dikiyoruz..
dikme işlemi bitince fazla kısımları makasla kesip ortadan ayırıp overloklarını çekiyoruz.
allataki fotoda olduğu gibi..
 yaka pervazını dikip kollara başlıyoruz..
omuzlardaki pileleri birleştirip üzerinden 5 numara dikiş geçiyoruz..
 geçtiğimiz iri dikişi çok hafif çekip büzdürüyoruz elimize alınca şapkamsı bir şekilde olmasını sağlıyoruz ki omuza güzelce otursun..
sonra bileğe geçiyoruz bilekte 5cm kadar kesim uygılanır
 aynı şekilde küçük bir parçayıda 5cm kesip
resimde görüldüğü gibi iğnele teyelle ve dikim işlemi yapılır
küçük parça kumaşın ön yüne konulur..
sonra içe doğru çevrilip teyel alınır..
 ve makinası çekilir..
sonra kol birleştirilir..
sonra kalıbınızdaki gibi(ben pratik uyguladım)bileğinize uygun parçayı
fotoda olduğu gibi kolu büzdürüp iğneleyin
 sonra makinasını geçin..
 tabi hazırlamış olduğunuz birit ilikleri manşetlere dikmeyi unutmayın
(ben unutmuşum sonradan eklemek zorunda kaldım)

sonra köşelerini dikebildiğim kadar içeriden dikip geri kalan kısmını
elimde teyelledim,üzerinde makina dikişi olsun istemedim.. 
işte böle oldu
off anlatırken yoruldum ne zormuş bu manşetli kol..
esmacım ben bişi anlmadım veya anladım ammaa
hiiiç uğraşamam derseniz benim buradaki elbisem gibi düz bi kol ekleyin gitsin :)

34 Yorumlar

Sevdiysen yorum bırakırmısınnn...... ????

  1. Gayet güzel anlatmışsınız ve de dikmişsiniz esma hanım.Ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkürler zeynep hanım,anlatabildimmi diye çok endişeliydim..
      sevgiler..

      Sil
  2. Oldukça aydınlatıcı bir yazı olmuş. Hatta diyebilirim ki ilk kez manşet dikmeyi böyle iyi anladım. Teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ay canımsın çok sevindim yaa,ne mutlu bana ozaman :)))

      Sil
  3. ayy bakarken yoruldum çok ince işi varmış ellerine sağlık. ben bunun düz kollusuna da bayılmıştım zaten :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet canım zaman alıcı ve sıkıcı manşetli kol,ama uğraşına değer,çok teşekkürler canım:)

      Sil
  4. manşet yapmakta elbise kadar uğraştıyor malesef :(
    ama elbise çok olmuş ya,kime aitse güle güle giysin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çoook teşekkürler canım,feyza hanım güle güle giyinsin inşaallah..

      Sil
  5. çok güzel anlatmışsınız kursta bile böyle öğrenmedim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canımsın yaa,ay çok mutlu oldummm :)))
      çok teşekkürler tatlımmm:))

      Sil
  6. Benim overlok mak. Yok pilelerin fazlaliklarini temizldmeyecegim icin cok mu kaba durur o pile paylari

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kumaşın ince ise kaba durmaz ama benim ki gibi kalınsa kötü durur alttan kabarır canım,zigzag çekerek temizleyebilirsin.

      Sil
  7. Dikmesi anlatmaktan daha kolay!!!! Kesinlikle!!! Ellerine sağlık arkadaşım çok güzel anlatmışsın. Güle güle giyilsin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle canım :)
      çook teşekkürler..tatlımm..

      Sil
    2. merhaba ben esma.
      elbise çok güzel olmuş.eline sağlık.kumaşıda çok hoş.merak ettim kumaşın çeşidinide yazarsan iyi olur.

      Sil
    3. çok teşekkürler canım, kumaşı krep

      Sil
  8. Ellerine sağlık esma cım.çok iyi anlatmışsın bundan iyisi olamazdı. Sevgiler

    YanıtlaSil
  9. İnan çok güzel anlatmışsın ve çok uğraşmışsın.Ben genelde kendime diktiğimden biraz tembel işi oluyor,dikiş yerinden biraz açıklıkla işi bitiriyorum.Ama senin ki çok güzel olmuş,eline sağlık,ne diyeyim,tecrübe böyle bir şey işte...

    YanıtlaSil
  10. ellerine sağlık esmacım harika olmuş banada beklerim sevgiler

    YanıtlaSil
  11. elbise çok güzel olmuş ellerine sağlık kumaşın krep olması dökümlü durmasını sağlamış arkada fermuarmı var giyerken zor olmuyormu

    YanıtlaSil
  12. Bu model hangisini ayin burdasin da var cvp verirseniz sevinirim. .

    YanıtlaSil
  13. Çok güzel bi model mis hangi ayını burdasin da bu model yardimci olursaniz sevinirim

    YanıtlaSil
  14. Çok güzel olmuş elinize sağlık hangi sayıda bu model yardimci olursaniz sevinirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ekim 2012 108 nolu model züleyhacım..ama kol kalıbını başka yerden kullanmıştım onu hatırlayamadım kusuruma bakma canım..
      sevgiler..

      Sil
  15. Ne güzel anlatım, mis gibi anlatım, mis gibi dikiş! Harika bir çalışma.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canımmm çok teşekkürler,beğenmene sevindim..:)
      sevgiler..

      Sil
  16. çok ugrastırıcı bır model acemıler ıçın yapılamayaca gıbı ama sonuc harıkaaaaa elıne saglıkk bayıldımm

    YanıtlaSil
  17. Merhaba Esma hanım ben yeni başlayanlardanım ve çok hevesliyim bu elbise modelini çok beğendim tamda bu modele uyacak bir kumaş aldm acaba bu kalıba nasıl ulaşabilirm yardmcı olursanz çok mutlu olurum :) teşekkürlerr..

    YanıtlaSil
  18. Çok güzel olmuş hemen kaydettim :) bilek kesimini hep dikiş yerinden bırakırdım ama buda iyi fikir manşet uğraştırır bilirim

    YanıtlaSil
  19. Slm esma ben Nursel
    Cok gelistirmissin dikis isini cok muntazam eline saglik

    YanıtlaSil
  20. Meraba, bne elbisenizi çok beğendim. Bir şey sormak istiyorum, bu elbisenin kumaşı ne olmalıdır, siz hangi kumaşı kullandınız acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kumaşım krepti ama biraz esnek olsa daha iyi olur,krebin içinfe pek rahat olmuyor insan😕
      Çok teşekkürler 😄

      Sil

Yorum Gönder

Sevdiysen yorum bırakırmısınnn...... ????

Daha yeni Daha eski