evet arkadaşlar kaç gündür maxi etek dikiyorum bu akşamki yorumlarda susmak güzel adlı bloğun sahibesi rica etmiş yapım aşamalarını bende hem ona hemde dikişte yeni olanlara faydası olabileceği düşüncesiyle yapım aşamalarını fotolar ile anlatmaya çalışacağım inşaallah..
haydi bismillah..
öncelikle çiften kumaşımızı ikiye katlıyoruz ve birleştiriyoruz
 sonra lastiği bel ölçümüzden 15cm aşağı ölçüp kesiyoruz
mesela belimiz 70cm'se 55cm

 sonra iğneleyip makinada ileri geri birkaç zigzag atışı ile sağlamlaştırıyoruz..

 sonra kumaşımıza orantılı bir ekilde yerleştirip iğneliyoruz


 sonra makinaya geçiyoruz,makinanın iğnesini kumaşa batırıp,
 iğneden iğneye kadar gergin bir şekilde çekerek makina dikişimizi atıyoruz
eteğimizin ilk dikişi yapıldı şimdi hem lastiği kapatıcaz hemde temiz bir görüntü elde edicez
 oda şöyle,alttaki foto daki gibi üstte kalan fırfır görünümlü parçayı lastiğin altına doğru sıkıştırıp yine gergin bir şekilde çekerek dikiyoruz,
 ben bu aşamada zigzag dikişini tercih ediyorum daha güzel oluyor,makinanızın böyle zelliği var ise sizde onu tercih edin derim..
 işte bittiii belimiz hazır,şimdi eteğin alt kısmını dikelim..
 ben burda da zigzag dikişi kullandım,süslü olsun düşüncesi ile..
ama siz istediğiniz dikiş modelini kullanabilirsiniz..
 yarım cm'den biraz daha fazla iki kere katlayıp dikişimizi atıyoruz..

 ve son olarak ütümüzü yapıyoruz ..
işte bittiiiii.... :)
 aa bu arada bu etekte nurşen ablama dikildi..
 güle güle kullan ablacımmm :))
inşaallah anlatabilmişimdir,
foto ile anca bukadar oluyor canlarım
bi faydam dokundu ise ne mutlu bana :)))
sevgi ile kalın hoş kalın :D

33 Yorumlar

Sevdiysen yorum bırakırmısınnn...... ????

  1. çokkk teşekkür ederim :)çok faydalı oldu hemen görür görmez yazdım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aaayy çok sevindim tatlım ya,
      kolay dikişlerin olsun inşaallah :))

      Sil
  2. ben böyle dikmiyordum..bu yöntem çok güzel, kesinlikle deneyeceğim..yalnız bişi sorucam benm dikiş makinesinde zigzag dikişte bazen atlamalar yapılyo makine...sorun iğnede mi, yoksa makinede mi??? ....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bişeyler anlatabilmiş olmama çok sevindim canım,
      sorun iğnedeymiş gibi bence çünkü ipliği tam alamıyordur ondan atlatır die düşünüyorum cnm,bu arada zigzag dikişi normal zigzag değil tatlım normal dikiş zigzag şeklinde anlatabildimmi bilmiyorum,foto da yayınlarım okey cnm..

      Sil
  3. bende kaç gündür yazıcam dikiş aşamalarını anlatırmısınız diye ama oruçluyken zor olur diye sormuyorum.çoook teşekürler.çok işime yarayacak.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım benim yaa cok anlayışlısın,işine yarıyacak olmasına coook sevindim :)

      Sil
  4. ben lastiği böyle dikmiyodum, denicem. tşkler... :)

    YanıtlaSil
  5. çok teşekkürler lastik çok pratik ve daha kolay geldi bana bundan sonra böyle yapmayı deniycem. eline sağlık.
    bu arada iyi bayramlar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok sağol tatlım,hayırlı mutlu huzur dolu bayramlar.. :)

      Sil
  6. çok şık olmuş
    ben önü kısa arkası uzun eteklere bayılıyorum bu sene bir tanede öyle bir model dikip yayınlarsın belki

    YanıtlaSil
  7. cok tsk ederim bayagi isime yariyacak
    benim bir sorum olucakti yeni basliyorumda dikis dikmeye biraz sacma bir soru olabilir kusuruma bakmayin
    kumasin ebatlari ne kadar?
    yani nasil ölcüyorsunuz?

    YanıtlaSil
  8. cok tsk ederim bayagi isime yariyacak
    benim bir sorum olucakti yeni basliyorumda dikis dikmeye biraz sacma bir soru olabilir kusuruma bakmayin
    kumasin ebatlari ne kadar?
    yani nasil ölcüyorsunuz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Estağfirullah tatlım yeterki yardımcı olabileyim,kumaş çiften canım ikiye katlayıp dikersin,kolay gelsin,sevgiler..

      Sil
  9. Eslem hanım sizden müsade almadım ama bu sayfanın bağlantısını verdim kendi bloğumda eğer istemezseniz hemen kaldırabilirim..iyi akşamlar..

    YanıtlaSil
  10. Harika olmus lastikli etekleri megersem ne kadar zorlanarak dikiyomusum:)) birde fermuarli yuksek bel etek anlatirmisnnn sevgiler

    YanıtlaSil
  11. Megersem ne kadar yorucu lastikli dikis ypiyomusum :( sagol harikasin bide fermuarli yuksek bel etek i anlatirmisinzz ? Sevgiler ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evett fermıarlı yüksek bel bu tür pratik bilgilerinizi paylaşırsanız çok memnun olacağız bu etek anlatımına bayıldım şimdi gidip deneyeceğim :)

      Sil
  12. Harika olmus lastikli etekleri megersem ne kadar zorlanarak dikiyomusum:)) birde fermuarli yuksek bel etek anlatirmisnnn sevgiler

    YanıtlaSil
  13. Merhabalar, bloğunuza yeni geldim. Dikiş dikmeye başlamak istiyorum ve sanırım başlamak için ideal bir model. Acaba bu modelin başında enden ne kadar kumaş kullandınız büzgüsü olmadan önce? Boyu ayarlarım ama en kafama takıldı. Ellerinize sağlık bu postunuz çok işime yarayacak :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet lütfen bende bu sorunun cevabını arıyordum.bilgi verirseniz sevinirim.

      Sil
    2. çiften kumaşı ikiye katlayıp dikiyorum yani katlanmış hali 75cm oluyor..
      kolay gelsin..

      Sil
  14. Ben hala yuksek bel fermuarli etek bakiniorum Esma hanm googleden . Kendi yorumumu farkettim 3 kez yazmisim gordunz mu :)) ismi aslı olan

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aa canım o aralar blogta sorunlarım vardı benim cevap yazamamıştım sonrada unutmuşum :( üzgünüm canım
      yüksek bel etek dikmedim dikseydim yayınlardım tabi,dikmek istediğn etek düzmü pilelimi?

      Sil
  15. elinize sağlıkk yeni öğrenenler için çok basit bir anlatım olmuş...teşekkürler

    YanıtlaSil
  16. Elinize saglik canim benim,bende lastiyi sizin gibi dikiyorum,kolay oluyor ozaman,ama burda maxi etek pek tercih edilmiyor,benim yasadigim yerde hic kullanilmiyor desem yeridir,o yuzden ben pek dikmiyorum maxi etek,ama sixin siparisleriniz booooollll olsun İnsaallah,opuyorum

    YanıtlaSil
  17. elinize sağlık çok anlaşılır faydalı bir post olmuş :)

    YanıtlaSil
  18. elinize sağlık çok faydalı olmuş :)

    YanıtlaSil
  19. bir elbisemi eteğe dönüştürmeyi düşünüyordum.bizimle paylaştığınız bu bilgiler eşliğinde, bakalım başarabilecek miyim?

    YanıtlaSil
  20. ayyy, en önemli şeyi teşekkür etmeyi unuttum sanırım.paylaşımınız için çok teşekkürler.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Sevdiysen yorum bırakırmısınnn...... ????

Daha yeni Daha eski